سوگواره شعر خادم الرضا(ع) با حضور ۱۱۰ شاعر و هنرمند کشوری در مشهد برگزار شد امام رضا (ع)؛ مردم داری به قاعده کرامت پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه حال و هوای متفاوت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور+ ویدئو پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد + فیلم و عکس تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع) همه چیز درباره مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام | بفرمایید برکت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات
سرخط خبرها

رونمایی از قدیمی‌ترین «مصحف مشهد رضوی» در حرم مطهر رضوی | آغاز نهضت بازآفرینی و نشر نفایس خطی+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۴۸۴۱
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
  • ۱
رونمایی از قدیمی‌ترین «مصحف مشهد رضوی» در حرم مطهر رضوی | آغاز نهضت بازآفرینی و نشر نفایس خطی+ فیلم
آیین رونمایی از کامل‌ترین و قدیمی‌ترین نسخه خطی قرآن از سده‌ نخست هجری قمری با عنوان «مصحف مشهد رضوی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش شهرآرانیوز، آیین رونمایی از کامل‌ترین مجموعه دست‌نویس قرآن به خط حجازی از سده‌ نخست هجری قمری با عنوان «مصحف مشهد رضوی» امروز در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد. 

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این آیین گفت: آیین رونمایی از قدیمی‌ترین مصحف قرن اول هجری قمری پایان یک کار نیست بلکه آغاز "نهضت بازآفرینی و نشر نفایس خطی آستان قدس رضوی" است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی اظهار کرد: بخش‌های آموزشی و انتشاراتی آستان قدس رضوی از مهدکودک تا دو دانشگاه رضوی و امام رضا(ع)، انتشارات به نشر و ... ظرفیتی بیش از ۵ میلیون نسخه را داراست. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به چهارمحور عملیاتی در مجموعه کتابخانه آستان قدس رضوی تشریح کرد: چهار خط اصلی و راهبردی را در زمینه توسعه و حفظ نشر آثار دنبال کردیم. گام نخست جمع‌آوری آثار است که محوری‌ترین بخش آن گردآوری و شناسایی آثار وقف شده است. 

وی تأکید کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی معتبرترین کتابخانه با داشتن صدهزار نسخه خطی، ۲میلیون نشریه و ۱۳ میلیون برگ سند است که قطعاً یکی از ارکان اساسی پیشران علمی است. در سال‌های اخیر بیش از ۸۰هزار اثر و منابع فرهنگی وقف آستان قدس رضوی شد. در بخش اهدا و وقف نسخه‌های خطی حدود ۶هزار نسخه خطی گردآوری شده است. 

رئیس کتابخانه آستان قدس رضوی ادامه داد: در گام دوم به سراغ صیانت از آثار مختلف رفتیم و مخازن جدید کتابخانه آستان قدس رضوی با مساحت ۹هزارمترمربع افتتاح شد و تا ۵۰سال آینده نیز امکان نگهداری هر نسخه خطی را دارد. گام سوم، در اختیار قراردادن این نسخه‌ها به محققان و پژوهشگران است. از این جهت سامانه‌هایی طراحی کردیم تا این نسخه‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرند و فهرست‌نویسی کامل آن‌ها انجام شده و تا ۲۰هزار نسخه خطی روی کتابخانه آستان قدس و با قابلیت دانلود بارگذاری شده است و باید بگویم ساعت ۱۲ امروز به بعد نیز ۲هزار نسخه خطی دیگر روی سایت آستان قدس قرار خواهد گرفت و این مسیر تا بارگذاری ۵۰هزار نسخه ادامه خواهد داشت. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همچنین تصریح کرد: پژوهش و احیای دانش، گام چهارم است. کتابخانه آستان قدس رضوی بیش از ۳۰عنوان کتاب منتشر کرده است. سه‌شنبه‌های فرهنگی با هدف پژوهش آثار فرهنگی و نسخ خطی راه‌اندازی شده است. قرآن‌های متفاوت در گروه پژوهش نیز شناسایی و معرفی شده است که هر کدام منسوب به امامان شیعه است و امروز "مصحف مشهد رضوی" کامل‌ترین قرآن کهن از قرن اول هجری قمری است که رونمایی می‌شود. امروز پایان یک کار نیست بلکه آغاز نهضت بازآفرینی و نشر نفایس خطی آستان قدس رضوی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عیسی اصفهانی
United States of America
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
با سلام و سپاس
کدام محققی توانایی خرید قرآن با هدیه‌ی ۵۵میلیون تومان دارد؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->